با میوه‌های ته یخچال ماسک صورت بساز! 

روز بیست و دوم 

جدای از خطر بسته‌بندی‌های پلاستیکیِ محصولات آرایشی و بهداشتی، دانشمندان رد کرم‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی را در اقیانوس‌ها پیدا کرده‌‌ن. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا این محصولات رو «آلاینده‌های نوظهور» اعلام و تأکید کرده هرچند مقدار این آلاینده‌ها در آب‌های آزاد در حال حاضر کمه اما داره با سرعت افزایش پیدا می‌کنه و زندگی زیست‌مندانِ آب‌های دنیا رو تحت تأثیر قرار می‌ده. این مواد بسیار ماندگارند و همین باعث می‌شه در درازمدت روی اکوسیستم دریایی اثر بگذارن. 

 
چه می‌شه کرد؟ 
 
خیلی از محصولات مراقبت از پوست و مو رو می‌شه با مواد اولیه‌ی ساده و در دسترسی که طبیعی و دوست‌دار محیط زیست هستند درست کرد، مثل ماسک‌ها و اسکراب‌های صورت. 
 
وجود کلمه‌های «طبیعی» یا «ارگانیک» روی بسته‌ی محصولات کافی نیست. باید به برچسب مواد تشکیل‌دهنده‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی توجه کنیم و مطمئن بشیم مواد اولیه حاوی ترکیبات سمی و آسیب‌رسان به محیط زیست نیستند. بعضی از این مواد رو در اسلاید دوم ببینید. 
 
تازگی‌ها یک سری برندهای عطر و مواد آرایشی-بهداشتی همون بطری و قوطی‌ای که در خرید اول به شما فروختند رو پر می‌کنن. خوبه این برندها رو بشناسیم و ازشون حمایت کنیم. 
 
محصولات آرایشی و بهداشتی بدون بو که فاقد عطرهای مصنوعی‌اند انتخاب‌های بهتری هستند. تولید و مصرف عطرهای مصنوعی به طبیعت آسیب می‌زنه.


متن اینفوگرافی برای افراد دارای معلولیت بینایی:

با میوه‌های ته یخچال ماسک صورت بساز!