ظرف بلور در دار به جای کیسه فریزر 

روز چهاردهم 

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی انواع پلاستیک‌ها گفتیم، درباره‌ی کیسه‌های فریزر و زیپ‌کیپ‌ها هم صادقه. این محصولات مثل باقی پلاستیک‌ها از نفت خام که یک منبع تجدیدناپذیره تولید می‌شن و این به دو دلیل مشکل‌سازه؛ اول آلودگی‌های زیست‌محیطی حین تولیدشونه و دوم این‌که در طبیعت تجزیه نمی‌شن. در واقع کیسه فریزرهایی که به نظر سبُک و ناچیز می‌آن و بدون دغدغه و نگرانی در سطل زباله می‌اندازیم هم تولیدشون سخت و عامل آلودگیه، هم راهی برای خلاص شدن از دست‌شون نیست و تجزیه شدن‌شون حدود ۴۰۰ سال طول می‌کشه. 

چه می‌شه کرد؟ 

با کمی خلاقیت می‌تونیم جایگزین‌های ساده و در دسترسی برای کیسه‌های فریزر پیدا کنیم. مثلا می‌شه گوشت و مرغ و سبزیجات رو در ظرف‌های شیشه‌ای یا پلاستیکیِ چند بار مصرف در فریزر نگه داریم.کیسه فریزرهای سیلیکونی هرچند بهترین گزینه نیستند، اما چون عمر طولانی‌تری دارند، نسبت به کیسه فریزرها و زیپ‌کیپ‌های یک‌بار مصرف گزینه‌های بهتری هستند.  

دوست دارید یک قدم فراتر بذارید؟ 

به دوستان و عزیزان‌تون ظرف‌های چندبار مصرفِ مناسب برای فریزر هدیه بدید و روش‌های شخصی خلاقانه‌تون برای نگه‌داری مواد خوراکی در یخچال و فریزر بدون مصرف کیسه‌ی پلاستیکی رو با بقیه به اشتراک بگذارید. 


متن اینفوگرافی برای افراد دارای معلولیت بینایی:

ظرف بلور در دار به جای کیسه فریزر