غرق در پژوهش

این مقاله حاصل همکاری یک معلم، آنجلا هیکس (Angela Hicks)، معلم کلاس پنجم دبستانی در ایالت کنتاکی، و یک پژوهشگر حوزه آموزش به نام جین‌ آن‌کلاید (Jean Anne Clyde)، از اعضای دپارتمان «آموزش و یادگیری» دانشگاه لوئیس‌ویل ایالت کنتاکی است که تابستان سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی Educational Leadership منتشر شد.

آن‌ها برای اجرای پروژه‌ای که از سوی انجمن نظارت و برنامه‌ریزی کنتاکی حمایت می‌شد، پیش‌قدم شدند و یک طرح آموزش مبتنی بر پژوهش را با دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان پیش بردند. «غرق در پژوهش» جزئیات این پروژه و تجربه‌های آموخته آن را شرح می‌دهد. مقاله این‌طور شروع می‌شود: آیا استفاده از روش آموزش مبتنی بر پژوهش امکان‌پذیر است؟ روزهای پایانی فوریه سال ٢٠٠۷ گرد هم آمدیم تا به این پرسش پاسخ دهیم. آنجلا، معلم کلاس پنجم در دبستان کرِست‌وود در ایالت کنتاکی، می‌خواست برنامه‌ی درسی را به نحوی تغییر دهد که تناسب و ارتباط بیشتری با بچه‌ها و نیازهای آن‌ها داشته باشد. جین که استاد دانشگاه است، پیش از این پروژه‌های پژوهشی را برای بچه‌های کوچکتر پیاده کرده بود و حالا می‌خواست همان طرح را برای دانش‌آموزان بزرگتر پیاده کند. ما قصد داشتیم روزانه یک تا دو ساعت از برنامه‌ی کلاس را برای پژوهش صرف کنیم. ولی چند روز بعد این برنامه را کنار گذاشتیم و تصمیم گرفتیم هر روز، از لحظه‌ی ورود بچه‌ها به مدرسه تا آخرین لحظه‌ای که در مدرسه هستند، فرآیند پژوهش را «زندگی» کنیم.»

مجله‌ی Educational Leadership یک نشریه‌ی تخصصی آموزشی است که از سال ۱۹۴۳، همزمان با شکل‌گیری انجمن غیردولتی نظارت و برنامه‌ریزی درسی از سوی این نهاد منتشر می‌شود.