ریاضی در خدمت حل معضل ازدحام مدرسه

این مقاله به قلم اِرین تِرنر (Erin E. Turner) و بئاتریز فانت اشتراهون (Beatriz T. Font Strawhun) در جلد اول کتاب در جلد اول کتاب Rethinking Our Classrooms; Teaching for Equity and Justice منتشر شده است.

 اِرین تِرنر، استاد دانشکده‌ی آموزش، یادگیری و مطالعات فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه آریزونا است و سال‌ها در زمینه‌های مختلف آموزشی مانند برنامه‌ریزی آموزشی با تمرکز بر آموزش ریاضیات، و آموزش ابتدایی با تمرکز بر یادگیرندگان دوزبانه و غیرانگلیسی‌زبان تدریس و فعالیت کرده است. او آموزش به کودکان در مقطع چهارم و پنجم دبستان را هم در کارنامه دارد.

بئاتریز فانت اشتراهون، دیگر نویسنده‌ی این مقاله نیز آموزشگر است و در پروژه‌ی توسعه مهارت‌های معلمان در دانشگاه میشیگان فعالیت می‌کند.

آن‌ها در این مقاله از جزئیات تدریس در کلاس ریاضی با استفاده از روش یادگیری از راه خدمت می‌گویند و توضیح می‌دهند که چه‌طور مفاهیم ریاضی را حین درگیر شدن بچه‌ها در یک پروژه‌ی اجتماعی و مشارکتی درس داده‌اند. پروژه‌ای که دانش‌آموزان عمدتاً آفریقایی‌تبار در یکی از مدارس محله‌ای متوسط در شهر نیویورک پیاده کردند، درخواست آن‌ها برای بهبود فضای مدرسه  را به گوش مدیر و مسئولان مدرسه رساند.